Kontakt, felanmälan & förvaltare
Beroende på vilket fel/fråga du har, finns olika kontaktvägar för anmälan - allt för att ditt ärende ska bli löst så fort som möjligt.
Felanmälan /garanti i din bostad
Peab Bostad Kundcenter - Garantifrågor, felanmälan och kontakt med Peab Bostad
Telefon: 0101-500 430 (vardagar 09:00-11.30)
https://peabbostad.se/kontakt/kundservice
(Anmälda fel som inte är garantifel utan uppkommit genom ex handhavandefel, normalt slitage eller oaktsamhet kan komma att debiteras dig som bostadsrättshavare)
Felanmälan vitvaror under garantitid
Felanmälan av vitvaror görs direkt till Electrolux.
Electrolux: 0771-76 76 76
Vid felanmälan är det viktigt att du har E-nummer tillgängliga. Dessa nummer hittar du på typskylten som är placerad på vitvaran – olika placering beroende på vilken produkt det avser. Se även flik Din Bostad, Kök, Bad och vitvaror.
Fel i allmänna utrymmen ska anmälas till Nordstaden
Teknisk förvaltning (Fastigheten):
Nordstaden
Frågor om fastighetens drift och skötsel, avseende alla delar som inte är din lägenhet samt frågor gällande inomhusklimat i din lägenhet. Det kan till exempel vara trapphusstädning, byte av namnskyltar eller temperatur i lägenheten.
Telefon: 08-32 40 60 vardagar 07.00-16.00 (lunchstängt 11.30 – 12.30)
E-post: kundtjanst@nordstaden.se
Hemsida: www.nordstaden.se/felanmalan
Ekonomisk förvaltning:
Nordstaden
Avier, pantsättning, överlåtelser mm.
Nordstaden. Telefon: 08-587 801 50. Vardagar 7-16 (lunchstängt 11.30-12.30)
E:post: avi@nordstaden.se
Felanmälan hiss, Jourmontör/Kone
Telefontid dygnet runt. 0771-50 00 00.
Fastighetsjour, Securitas - endast för akuta ärenden utanför ordinarie kontorstid.
Kontakt: Telefon: 08-657 77 50
TV, Bredband & IP-Telefoni - Telia
(Läs mer under rubriken: Telefon, TV och internet)
Telefon: 020-20 20 70, 90 200